0709-129936 (Peter)

Marknadsföringsfilm

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater jobbar mycket med film i deras marknadsföring inför varje ny produktion de producerar. Vi hjälper dem med trailers I olika format: 60-90 sekunder för digitala plattformer, 30 och 20 sekunder för skärmar på buss och tåg, samt 10 sekunder för skärmar på exempelvis tågstation och köpcentrum. De sistnämnda har inget ljud eftersom det inte är nödvändigt för de plattformer de ska visas på. Här ser ni trailer I de olika formaten till föreställningen Mozarts Requiem, som hade sin spelperiod vintern 2019 på Malmö Opera.

När vi arbetar mot Skånes Dansteater är det viktigt att vi har en stor musikalisk och konstnärlig lyhördhet mot produktionen. Vi kommer in och filmar när allt inte riktigt är på plats ännu strax innan premiären, vilket är en känslig period för hela ensemblen.

Klövern

Klövern

Klövern är en fastighetsförvaltare som bland annat hyr ut kontorslokaler. När de har lediga ytor i någon av sina hus, använder de ibland film för att marknadsföra lokalerna. Här har vi skapat en film som berättar om lokalerna i deras hus i Västra Hamnen i Malmö. Vi skapade en längre och kortare variant för att kunna spridas på olika plattformer. Det var viktigt att filmen inte var så lokalspecifik att den inte kunde användas på andra våningsplan i samma byggnad. Filmerna skulle ge en stilren och proffesionell känsla, och framhäva fördelerna med att hyra lokaler i den här byggnaden.

Skanska

Skanska

Skanska bygger bland annat kommersiella fastigheter. De var i behov av att skapa marknadsföringsfilmer till sina fastigheter STUDIO Malmö, som ligger i centrala Malmö, och Klipporna, som ligger i Hyllie utanför Malmö. Filmerna skulle ge en känsla av alla de möjligheter som finns i samband med att man hyr, och nyttjar, lokaler i deras hus. Till STUDIO gjorde vi även mer lokalspecifika filmer, och hela paketet med filmer inkluderades när det sedan var dags för Skanska att sälja fastigheten vidare till Kungsleden, som skulle fortsätta förvalta den.

Moderna Museet

Moderna Museet

Oftast när Moderna Museet Malmö öppnar en ny utställning, vill de även marknadsföra den med hjälp av film i olika format. Här ser ni en trailer i Instagram-format, men även en intervjufilm som är producerat i samband med utställningen ”Carl Fredrik Reuterswärd. Alias: CFR” som hade vernissage våren 2019. I intervjufilmer som denna berättar utställningens kurator, och ibland konstnären själv, om bakgrunden till utställningen och vad man som besökare kan förvänta sig när man besöker den. Intervjufilmen i kombination med kortare trailer är en utmärkt kombination för marknadsföring, där fördjupad information kan varvas med filmer som väcker nyfikenhet och uppmärksamhet.

Philips airfryer

För att marknadsföra sin nya Air Fryer, valde Philips Nordics att skapa en serie kortare inspirationsfilmer som visar upp möjligheterna med sin nya produkt. Filmerna skulle inspirera, väcka aptiten, och uppmuntra till matlagning. Produktionen gjorde vi en studio tillsammans med en kock, en matstylist och teamet från Philips Nordic.

Svenska Jujutsufederationen

Att ge en känsla av hur roligt det är med Jujutsu, och att tävling passar alla åldrar och alla nivåer, det var uppgiften när Svenska Jujutsufederationen ville ha en tävlingstrailer från oss. Den skulle användas på deras hemsida, men också för att promovera kommande tävlingar av olika slag.