0709-129936 (Peter)

Våra Projekt

Marknadsföringsfilm | Företagspresentationer | Direktsändningar/Eventfilm | Animerad film | Drönare

 

Låt dig inspireras av några av de filmer vi har producerat åt våra kunder. Här är ett urval avsedd att ge dig en förståelse för hur filmen kan användas i olika typer av sammanhang, och ge dig inspiration till de filmerna du behöver för din verksamhet. Vill du se ännu mer av vad vi har gjort, är du välkommen till vår vimeo-sida, där ännu fler filmer finns att titta på.

Marknadsföringsfilm

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater

Skånes Dansteater jobbar mycket med film i deras marknadsföring inför varje ny produktion de producerar. Vi hjälper dem med trailers I olika format: 60-90 sekunder för digitala plattformer, 30 och 20 sekunder för skärmar på buss och tåg, samt 10 sekunder för skärmar på exempelvis tågstation och köpcentrum. De sistnämnda har inget ljud eftersom det inte är nödvändigt för de plattformer de ska visas på. Här ser ni trailer I de olika formaten till föreställningen Mozarts Requiem, som hade sin spelperiod vintern 2019 på Malmö Opera.

När vi arbetar mot Skånes Dansteater är det viktigt att vi har en stor musikalisk och konstnärlig lyhördhet mot produktionen. Vi kommer in och filmar när allt inte riktigt är på plats ännu strax innan premiären, vilket är en känslig period för hela ensemblen.

Klövern

Klövern

Klövern är en fastighetsförvaltare som bland annat hyr ut kontorslokaler. När de har lediga ytor i någon av sina hus, använder de ibland film för att marknadsföra lokalerna. Här har vi skapat en film som berättar om lokalerna i deras hus i Västra Hamnen i Malmö. Vi skapade en längre och kortare variant för att kunna spridas på olika plattformer. Det var viktigt att filmen inte var så lokalspecifik att den inte kunde användas på andra våningsplan i samma byggnad. Filmerna skulle ge en stilren och proffesionell känsla, och framhäva fördelerna med att hyra lokaler i den här byggnaden.

Skanska

Skanska

Skanska bygger bland annat kommersiella fastigheter. De var i behov av att skapa marknadsföringsfilmer till sina fastigheter STUDIO Malmö, som ligger i centrala Malmö, och Klipporna, som ligger i Hyllie utanför Malmö. Filmerna skulle ge en känsla av alla de möjligheter som finns i samband med att man hyr, och nyttjar, lokaler i deras hus. Till STUDIO gjorde vi även mer lokalspecifika filmer, och hela paketet med filmer inkluderades när det sedan var dags för Skanska att sälja fastigheten vidare till Kungsleden, som skulle fortsätta förvalta den.

Moderna Museet

Moderna Museet

Oftast när Moderna Museet Malmö öppnar en ny utställning, vill de även marknadsföra den med hjälp av film i olika format. Här ser ni en trailer i Instagram-format, men även en intervjufilm som är producerat i samband med utställningen ”Carl Fredrik Reuterswärd. Alias: CFR” som hade vernissage våren 2019. I intervjufilmer som denna berättar utställningens kurator, och ibland konstnären själv, om bakgrunden till utställningen och vad man som besökare kan förvänta sig när man besöker den. Intervjufilmen i kombination med kortare trailer är en utmärkt kombination för marknadsföring, där fördjupad information kan varvas med filmer som väcker nyfikenhet och uppmärksamhet.

Philips airfryer

För att marknadsföra sin nya Air Fryer, valde Philips Nordics att skapa en serie kortare inspirationsfilmer som visar upp möjligheterna med sin nya produkt. Filmerna skulle inspirera, väcka aptiten, och uppmuntra till matlagning. Produktionen gjorde vi en studio tillsammans med en kock, en matstylist och teamet från Philips Nordic.

Svenska Jujutsufederationen

Att ge en känsla av hur roligt det är med Jujutsu, och att tävling passar alla åldrar och alla nivåer, det var uppgiften när Svenska Jujutsufederationen ville ha en tävlingstrailer från oss. Den skulle användas på deras hemsida, men också för att promovera kommande tävlingar av olika slag.

Företagspresentationer

Loyalty Group

Att enkelt och proffsigt kunna berätta vad deras verksamhet består i, och vad som gör dem unika på marknaden, det var det önskemålet Loyalty Group hade när de kontaktade oss. De har en komplex verksamhet, där alla delarna tillsammans ger kunderna en helhetslösning som få i deras bransch kan erbjuda. Filmerna skulle användas som ett verktyg i samband med första mötet med nya kunder, på hemsida, och i andra sammanhang där det är lämpligt att smidigt ge en beskrivning av verksamheten.

Moderna Museet Malmö

Moderna Museet Malmö är mer än bara ett museum. Men det kan vara svårt att kunna förmedla helheten i det de erbjuder sina besökare; med verkstad, café, och all annan kringverksamhet. De valde därför att skapa en film som skulle berätta allt detta, och lite till.

Tojos Plast

För en tillverkare av formgjutna plastprodukter, är det viktigt att berätta hur de arbetar miljömedvetet i en tid där plast ofta betraktas som något negativt. Det är också viktigt för dem att berätta om de olika certifieringar de har, som gör att de bland annat också kan tillverka produkter mot både livsmedel- som läkemedelsindustrin. Tojo Plast valde därför att göra en film som huvudsakligen skulle läggas på deras hemsida för information. Visst kan man välja att bara berätta om detta i text, men att få se och höra personerna själva berätta, gör att Tojo Plast som leverantör får en mer personlig framtoning, men också att budskapet fastnar lättare hos mottagaren.

Skånes Dansteater Processfilm

Att nå ny, och kanske ovan, publik, är ett ständigt uppdrag för Skånes Dansteater. Hur får man publik som inte är van med att titta på modern dans, att förstå en produktion, att bli intresserad, och bli en återkommande besökare? Skånes Dansteater väljer att jobba med det via film. Inför varje ny produktion, genomför vi en intervju med koreografen, som själv kan få berätta om idén bakom, hur den har utvecklats, vad som inspirerar, och varför hen har valt att arbeta på ett visst sätt vid det här tillfället. Vi varvar intervjun med bilder från repetitioner i ett väldigt tidigt stadie, men det ger en känsla att få titta bakom kulisserna, och man får ett glimt av något som komma ska.

Elobina

Elobina

Elobina

Det är enkelt att skapa tygprodukter med eget tryck. Det är vad Elobina ville berätta när de kom till oss. Deras plattform möjliggör vem som helst att beställa tygprodukter, eller metervara, med egna tryck, antingen genom att ladda upp fotografier, designa egna mönster, eller välja bland färdiga mönster. Vi förstod att deras budskap behövde nå tre olika målgrupper, och då beslöt vi tillsammans att skapa tre olika filmer. Filmerna skulle alla tre visa på hur enkelt det var att använda plattformen, och filmerna skulle användas på deras hemsida, men även på deras olika digitala plattformar.

Fönsterfabriken

Fönsterfabriken

Fönsterfabriken

Fönsterfabriken i Trelleborg tillverkar måttanpassade fönster i kompositmaterial. De ville skapa en serie filmer som kunde användas till olika ändamål och tilltala olika målgrupper. Här ser ni ett urval av filmer från serien: en kundberättelse från en bostadsrättsförening, en berättelse från en återförsäljare, och en film som visar hur tillverkningen sker i fabriken, eftersom fönstren är svensktillverkade.

Direktsändningar/Eventfilm

Teaterhögskolan (direkt)

Teaterhögskolan i Malmö sina sistaårselever arrangerar varje år en examensföreställning i deras lokaler i centrala Malmö. För ett gäng hungriga, nyutexaminerade skådespelare, blir den här föreställningen ett viktigt avstamp för framtida uppdrag, men hur kan de nå potentiella uppdragsgivare med sina prestationer? Genom att direktsända hela föreställningen såklart! Inför sändningen skickar de ut inbjudan till alla som de vill uppmärksamma inom branschen, men även till nära och kära som inte har möjlighet att komma och titta själva. Sändningen är mycket uppskattad av skolan, och ett återkommande uppdrag för oss.

BIM Object

Utdrag Från Sändning

BimObject arrangerar varje år ett Live-event som riktar sig till kunder och leverantörer som använder deras plattform. Eftersom det är et bolag med ett kontaktnät över hela världen, väljer de att direktsända sitt event, så att alla som vill kan få ta del av det som händer och alla inspirerande talare. De väljer också att göra en summeringsfilm av eventet, med syfte att skapa en känsla av att ”det här vill vi inte missa” så att fler anmäler sig till nästkommande event.

Gaming the real city (Skanska-event)

I samband med att Skanska skulle bygga ut ett helt område i Malmö, arrangerade de ett event där unga Minecraft spelare fick komma och bygga upp stadsdelen inne i Minecraft. Eventet var ett unikt tillfälle att få inspiration och idéer från en grupp i samhället som vanligtvis inte får komma till i frågor kring stadsplanering. Skanska anlitade oss för att skapa en film som summerade upp eventet, med kommentarer både från deltagarna och från arrangörerna, men även besökarna.

Doclounge gudrun Förstudio (direkt)

Doclounge gudrun eftersnack (direkt)

Under några år arrangerade DocLounge ett Live-event några tillfällen per termin. Doclounge arrangerar vanligtvis filmvisningar, men vid Live-tillfällena sändes filmerna och kring-arrangemanget till andra biosalonger runt om i landet. Här ser ni hur Förstudion och eftersnacket såg ut i samband med att de visade en film om Gudrun Schyman.

Animerad film

Norrköping

Filmerna är skapade i samarbete med Explainer AB

När en hel hamn ska byggas ut, hur kommunicerar man det med samhället som berörs? Norrköpings hamn löste det genom att skapa en film. Filmen skulle berätta om projektet; varför en utbyggnad är nödvändig och visionerna om vad en utbyggnad kan leda till. Genom att inkludera animation kunde man också visa i filmen hur den nya delen skulle se ut i det befintliga området.

HSB årsredovisning

Filmerna är skapade i samarbete med Explainer AB

Genom att använda film för att presentera bolagets årsredovisning, men också göra det ännu mer intressant genom att inkludera animationer, det var vad HSB ville uppnå med sin årsredovisning för 2018. Som sagt så gjort, och ett kreativt sätt att presentera årsredovisningen blev det.

Drönare

Norrköping

I samband med att Norrköpings hamn skulle byggas ut, ville de skapa en film som kunde informera allmänheten och andra intressenter om projektet. Här kunde en drönare ge mottagaren en överblick över området. Drönarperspektivet blev också naturligt när skulle visualiseras.

Klövern dragörkajen

Klövern är ett bolag som, bland annat, förvaltar fastigheter. De behövde film som kunde vara ett verktyg för dem i marknadsföringen när de hade tomma lokaler i ett av sina fastigheter. Här arbetade vi med drönare för att visa fastighetens fina placering vid havet, och ge mottagaren en känsla av utsikten från lokalerna man kunde hyra.

Skanska Studio

Att marknadsföra en fastighet som är placerad mitt i Malmö, och särskilt när det är en fastighet som i sig är markant i sina omgivningar, låter som en tacksam uppgift. Men det är viktigt att ständigt etablera fastigheten och dess namn med sin omgivning. I detta sammanhanget var en åkning över området med drönare ett givet element i slutprodukten.

Skanska Klipporna

Klipporna är tre fastighet som är utformat med stor omtanke kring fasad, hur de är placerade i förhållande till varandra, och hur de tillsammans skapar en härlig innergård. Att kunna visa mottagaren ett rent visuellt perspektiv över fastigheterna så att idén bakom träder fram tydligt, blir ett viktigt ett viktigt element i filmen som ska visa visa fram dessa tre fantastiska fastigheter.